BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saya mama kepada 6 orang cahaya mata....alhamdulillah dah besar2...paling besar 16, 14, 11, 9, 7 dan 3 tahun......almaklum 6 orang macam-macam kerenah kan....tambahan pula dah masuk peringkat remaja...saya dan suami telah cuba sedaya upaya untuk memahami kehendak anak2...tetapi kami praktikkan takkan 100% luluskan permintaan anak2...melainkan kena tapis dulu..mengikut keperluan semasa dan bajet.
 
Kami cuba terapkan kepada semua anak-anak mesti belajar apa itu TANGGUNGJAWAB...belajar buat kerja rumah..belajar saling mengingati adik beradik yang lain...belajar untuk berkongsi...belajar untuk sabar...belajar saling tolong menolong...belajar bertolak ansur...belajar berjimat...sebenarmya jauh di sudut hati saya kadang2 rase macam kesian dan tak patut buat anak2 camni...tapi bila saya fikirkan kembali, tujuan utama saya dgn suami buat semua ni untuk kebaikan anak2 juga....saya ingin kan mereka berdikari, tahu apa itu tanggung jawab, jangan pentingkan diri sendiri...jika ada masalh tahu mamcam mana nak hadapi. Biar saya ajar mereka merasa susah sekarang demi kebaikan mereka....supaya mereka jadi MANUSIA satu hari nanti.

Saya akui bukan senang untuk buat semua ni..ambil masa yang lama saya dan suami kena banyak2 bersabar dan mesti menggunakan pendekatan dengan berlembut dgn anak2....Semoga ALLAH berikan kesabaran  dan memudahkan segalanya...

0 comments: